Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Instituto Universitario de Investigación para el Desarrollo Social Sostenible (INDESS)
noticia

Taller de Metodología aplicada para la investigación en Comunicación: “EL FOCUS GROUP” 18 September 2025

Taller de Metodología aplicada para la investigación en Comunicación: “EL FOCUS GROUP”

TÍTULO: TALLER DE METODOLOGÍA APLICADA PARA LA INVESTIGACIÓN EN COMUNICACIÓN: EL “FOCUS GROUP”

Coordinador: Guadalupe Meléndez González-Haba, Departamento de Marketing y Comunicación, Universidad de Cádiz

Formadores: Paloma Sanz Marcos, Departamento de Marketing y Comunicación de la Universidad de Cádiz

Modalidad y lugar de impartición: 5 horas en modalidad PRESENCIAL.

Fechas, horarios y lugar:

  • 23 de octubre 9.00 a 14.00h (CET). Salón de actos del INDESS. Campus de Jerez.

Objetivo del curso:

  • Ofrecer una visión global sobre la celebración de los focus groups como opción metodológica de tipo cualitativo.
  • Formular preguntas de investigación claras y precisas de cara a la aplicación de esta metodología.
  • Diseñar y organizar focus groups con objeto de elaborar una guía de apoyo y recomendaciones.
  • Aplicar la metodología de los focus groups a objetos de estudio de ciencias sociales y del área de comunicación audiovisual y publicidad.
  • Incentivar a los inscritos a diseñar investigaciones propias desde el punto de vista del focus group, así como a debatirlas colectivamente, con el fin de que ulteriormente se produzcan publicaciones científicas como resultado.

Inscripción: Hasta el 17 de octubre de 2025 a través del siguiente formulario: https://forms.gle/d2hJb7Sfw54aGPBX6

Más información: Contacta con el coordinador del curso a través del correo disponible en el formulario de inscripción