Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Instituto Universitario de Investigación para el Desarrollo Social Sostenible (INDESS)
noticia

TALLER DE METODOLOGÍA APLICADA PARA LA INVESTIGACIÓN EN COMUNICACIÓN: ANÁLISIS DEL DISCURSO 2 October 2025

TALLER DE METODOLOGÍA APLICADA PARA LA INVESTIGACIÓN EN COMUNICACIÓN: ANÁLISIS DEL DISCURSO

TÍTULO: TALLER DE METODOLOGÍA APLICADA PARA LA INVESTIGACIÓN EN COMUNICACIÓN: ANÁLISIS DEL DISCURSO

Coordinador: Paloma Sanz Marcos, Departamento de Marketing y Comunicación, Universidad de Cádiz

Formador:
• Antonio Pineda Cachero, Departamento de Comunicación audiovisual y Publicidad (Universidad de Sevilla);
• Jesús Jiménez Varea, Departamento de Comunicación audiovisual y Publicidad (Universidad de Sevilla).

Modalidad y duración: 5 horas en modalidad presencial.

Fechas y horarios:
• 31 de octubre de 10:00 a 15:00h. Salón de actos, INDESS, Campus de Jerez (España)

Objetivos del curso:
• Ofrecer una panorámica sobre el análisis del discurso como opción metodológica.
• Mostrar algunas herramientas típicas del análisis del discurso.
• Aplicar el análisis del discurso a objetos de estudio comunicacional (publicidad, cine, cómic, periodismo, redes sociales, televisión…).
• Alentar a los inscritos a diseñar investigaciones propias desde el punto de vista del análisis del discurso, así como a debatirlas colectivamente, con el fin de que ulteriormente se produzcan publicaciones científicas como resultado.

Inscripción: Hasta el 24 de octubre de 2025 a través del siguiente formulario: https://forms.gle/oZk7b9fnaoDFg9KbA

Más información: Contacta con el coordinador del curso a través del correo disponible en el formulario de inscripción