Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Instituto Universitario de Investigación para el Desarrollo Social Sostenible (INDESS)
noticia

TALLER DE INTRODUCCIÓN A LAS REVISIONES SISTEMÁTICAS EN COMUNICACIÓN 10 December 2024

TALLER DE INTRODUCCIÓN A LAS REVISIONES SISTEMÁTICAS EN COMUNICACIÓN

El objetivo principal del curso es introducir al alumnado participante en esta técnica metodológica para que sea capaz de plantear y desarrollar búsquedas específicas para diseñar revisiones sistemáticas en el campo de las ciencias sociales en general, y de la comunicación, en particular. De manera específica, los objetivos que se plantean son:
1) Formular preguntas de investigación claras y precisas de cara a la aplicación de esta metodología.
2) Definir los criterios de búsqueda y selección de la información encontrada.
3) Diseñar estrategias de búsqueda.
4) Evaluar eficazmente los resultados y analizar estadísticamente la información recopilada.
5) Valoración de la idoneidad de la aplicación del modelo de revisión sistemática.
6) Aplicación y estrategias de desarrollo para la implementación del modelo de revisión sistemática.
7) Evaluación de la metodología.

TALLER DE INTRODUCCIÓN A LAS REVISIONES SISTEMÁTICAS EN COMUNICACIÓN