Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Instituto Universitario de Investigación para el Desarrollo Social Sostenible (INDESS)
noticia

Curso Intervención Psicológica, Social y Educativa en personas LGBTIQ (3ª edición) 22 February 2024

Curso Intervención Psicológica, Social y Educativa en personas LGBTIQ (3ª edición)

Objetivos

1. Conocer los concepto claves sobre la diversidad sexogenéria.

2. Eliminar mitos, prejuicios y falsas creencias sobre la diversidad sexogenérica.

3. Desarrollar estrategias inclusivas desde el ámbito educativo, psicológico y social para las personas LGBTIQ+.

4. Establecer pautas y guías de buenas prácticas para la intervención con personas LGTBIQ+ en el ámbito educativo, social y de la salud.

5. Abordar las consecuencias de la discriminación por LGTBIQ+fobia desde el ámbito social y psicoeducativo.

6. Conocer la normativa referente a la diversidad sexogenérica.

Dirección

María Begoña Sánchez Torrejón

Antonio Zayas García

Dirigido a

Alumnado o alumnado egresado del Grado de Psicología, Grado de Educación Primaria, Grado de Educación Infantil, Grado de Educación Social, Grado de Trabajo Social, Grado de Medicina, Grado de Enfermería.

Y cualquier estudiante y/o profesional que esté sensibilizado y considere la formación en diversidad sexogenérica útil para la buena práctica profesional.

Salidas profesionales

Profesionales del ámbito educativo, psicológico y social

Bonificación

INFORMACIÓN. Este curso no puede ser bonificado con cargo a los seguros sociales gestionados por la FUNDAE (Fundación Estatal para la Formación en el Empleo). https://formacion.fueca.es/?curso=hcu24312_intervencion-psicologica-social-y-educativa-en-personas-lgbtiq-3a-edicion
En el caso de Máster de Formación Permanente, Cursos de Especialista y Expertos, la empresa podrá gestionar un Permiso Individual de Formación (PIF). Para más información puede consultar el Real Decreto 694/2017, de 3 de julio, por el que se desarrolla la Ley 30/2015.

 

INSCRIPCIÓN AQUÍ